FoodieBlogroll

duminică

Gogosi/Pancove/Crofne/Krafne/Krapfen

Altii le numesc Crofne sau Krafne depinde de zona si de tara iar la noi sunt gogosi sau pancove.
Singura diferenta e ca la unele interiorul contine un gol iar la celelalte nu exista acest gol.


http://www.adihadean.ro/2012/03/placinte-si-gogosi-cum-face-mama-facute-chiar-de-mama/

 http://www.bucatareselevesele.ro/2012/01/gososi.html

http://www.haisagatim.ro/2009/08/crofne-gogosi-banatene.html

http://www.lalena.ro/639-reteta-gogosi-berlineze.html

 http://www.retetecalamama.ro/retete-culinare/crofne-banatene.html

http://www.chechef.it/forum/piccola-pasticceria/46596-krapfen-e-ciambelle.html

http://cottoesbranato.blogspot.com/2012/03/krapfen-alla-cremaper-avere-la-ricetta.html?spref=fb







ingredienti: 600 gr di farina, 250 ml di latte, 100 gr di burro, 80 gr di zucchero, buccia grattugiata di limone, vanillina, zucchero a velo, 75 gr di lievito di birra fresco, olio e 6 tuorli.
Iniziate scaldando il latte e sciogliendoci il lievito; aggiungete poi la scorza di limone grattugiata.

A questo punto prendete il burro e fondetelo, poi versate con i tuorli d’uovo e la vanillina tutto nel latte, mescolando per bene finché non è amalgamato. In seguito aggiungete la farina e impastate in modo da ottenere un panetto che lascerete a riposare per un paio d’ore. Dopo stendete la pasta di un paio di centimetri e ritagliate dei dischi del diametro di 5-6 centimetri; dopodiché copriteli con uno strofinaccio e lasciateli riposare per altre due ore. Infine, friggeteli in olio bollente, scolateli e riempiteli con crema pasticcerà o se volete anche con cioccolato o marmellata. Prima di servire i Krapfen di Carnevale spolverateli con zucchero a velo


Varianta http://ricette.giallozafferano.it/Krapfen.html
Ingrediente:
unt 120 gr
faina 500 gr 000
lapte 250 ml
drojdie proaspata 25 gr
coaja rasa de la 1 lamaie
1 lingurita zahar
sare 5 gr
ou-1 intreg plus 4 galbenusuri
zahar vanilat-1 plic
zahar 50 gr

pentru umplutura -gem
pentru fript-ulei
pentru ornat-zahar pudra


Se dizolva intr-un vas drojdia cu jumatate din cantitatea de lapte care a fost incalzit si o lingurita zahar.Se bat ouale (1 intreg plus 4 galbenusuri) cu o furculita si apoi se adauga peste ele cealalta jumatate de lapte , zaharul,plicul de zahar vanilat.In reteta se foloseste mixerul pentru framantat dar se poate face si cu mana.
Se pune faina intr-un vas peste care se adauga coaja rasa de lamaie, apoi se adauga amestecul de lapte si  drojdie. Se amesteca si apoi se adauga amestecul cu ouale.Se framanta apoi pana devine o pasta omogena si se adauga in 2 ture untul taiat mai intai in bucatele mici.Aluatul trebuie sa devina neted si elastic.
Se pune aluatul intr-un bol acoperit cu o carpa si se lasa cel putin 2 ore sau pana se tripleaza volumul aluatului.
Dupa perioada de dospire se intinde intr-o foaie de aproximativ 3 mm grosime si cu un pahar sau cana se taie forme rotunde de aproximativ 6 cm diametru.
Pe una din parti se pune in mijloc putin gem , se da restul marginii cu albus si apoi se aseaza cealalta parte si se sigileaza bine pe margini.

Se lasa gogosile la dospit inca cel putin o ora .Dupa dospire se frig in ulei la foc destul de mic , ei spun la 170 grade maxim pana se rumenesc pe o parte si apoi se intorc si pe partea cealalta. Se scot din ulei si se tamponeaza cu prosop de hartie pentru indepartarea excesului de ulei.Se presara apoi cu zahar pudra.


Astea sunt insa fara dulceata.


duminică

Crema iaurt

Deliziose alla crema di yogurt - https://www.facebook.com/media/set/?set=a.197180576988930.47344.194059630634358&type=3 

400 g di farina
180 g di zucchero
2 vasetti di yogurt naturale
2 tuorli
q.b. vaniglia
scorza grattugiata di 1 limone
150 g di burro morbido
300 g di panna
50 g di zucchero a velo (solo se la panna non è già zuccherata)
q.b. zucchero a velo
1 cucchiaino di lievito

Preparazione dell’impasto: Impastare come una normale frolla questi ingredienti: farina, zucchero, tuorli, un vasetto di yogurt, lievito, burro morbido, scorza di limone e vaniglia. Amalgamare tutto per bene a mano o con l’impastatrice e riporre l’impasto in frigo per un oretta. Ora infarinare il piano di lavoro e stendere la pasta dello spessore di 1 cm circa quindi coppare con una formina da 10 cm di diametro (anche più piccolo se preferite), disporre i dischetti sulla placca foderata di carta forno. Infornare. I biscotti devono risultare dorati ma non troppo cotti (questo biscotto rimane più morbido di un normale frollino). A me ne son usciti venti, ovvero dieci deliziose. Mettere a raffreddare e preparare la farcia: montare la panna con la vaniglia e lo zucchero a velo e, a metà operazione, versare a filo lo yogurt in modo tale che si inglobi per bene alla panna. Con questo composto riempire una saccapoche munita di bocchetta liscia e farcire il biscotto, coprire con un altro biscotto e spolverare di zucchero a velo. A piacere decorare con delle scagliette di cioccolato.

Cottura: 170° in forno preriscaldato ventilato per 7-8 min.

Postări populare

Foodie blogroll

emag3

Prima lista nu mai suporta alte adrese