FoodieBlogroll

duminică

Panettone/Cozonac italian cu fructe confiate

Reteta originala in engleza

Eu am respectat reteta originala de mai sus si desi a durat cam mult avand in vedere cate etape sunt am obtinut urmatorul produs








Cojile de portocale confiate le-am facut singura 


Traducerea retetei din engleza 

4 cups faina (jumatate faina de paine 650, jumatate all-purpose) -eu am folosit doar 000 si la cantitate a fost aproximativ 1cups =133 gr adica in total aprox 530 gr asta insa depinde de faina pentru ca am fost nevoita sa mai adaug in unele locuri deoarece la inceput era lipicios aluatul
160 gr zahar
1 pastaie de vanilie
1 lingurita de zahar
5 gr sare
160 gr unt 
4 oua plus 3 galbenusuri
12 gr drojdie proaspata
50-60 ml de lapte caldut
80 gr coaja de portocala confiata
120 gr stafide
1 coaja de lamaie razalita
Faza 1
Se incalzeste laptele si se dizolva in el 10 gr drojdie proaspata  si o lingurita de zahar, apoi se adauga 100 gr faina (dupa ce s-au amestecat cele doua tipuri impreuna , dupa cum am spus eu am folosit doar 000).Se face un aluat similar cu aluatul de paine.Dupa ce se framanta ca sa fie omogen se pune intr-un bol si se acopera cu folie alimentara si se pune la loc cald (ei spun 30 grade, eu l-am pus langa calorifer) ca sa dospeasca pana isi dubleaza volumul .
Faza 2
Dupa ce si-a dublat volumul se adauga in aluatul initial inca 180 gr faina, drojdia cata a mai ramas (2 gr) , 2 oua intregi care trebuie sa fie de la temperatura camerei.Se framanta toate acestea pana se obtine un aluat care nu este lipicios( eu a trebuit sa adaug inca putina faina fata de cat spuneau ei)
Se adauga apoi 60 gr zahar,60 gr unt la temperatura camerei.Untul se adauga in 2 porti egale si nu tot odata.Se amesteca iar toate acestea foarte bine.Se pune din nou in bol acoperit cu folie si se da la cald (30 grade) pentru cel putin 2 ore sau pana isi dubleaza volumul.
Faza 3
Dupa ce si-a dublat volumul se adauga faina cat a mai ramas, ouale ramase( 2 intregi plus 3 galbenusuri) , untul ramas.Se framanta toate pana se obtine un aluat elastic , nelipicios . Apoi se adauga zaharul, vanilia( eu am folosit esenta) si sarea.Dupa ce se adauga zaharul,vanilia si sarea se adauga coaja de lamaie razalita , stafidele si coaja de portocala confiata. Se amesteca toate impreuna .Se pun din nou in bolul acoperit cu folie pentru cel putin 2 ore sau pana isi dubleaza volumul.
Faza 4 
Se ia o forma de panettone( nu stiu de unde si cum ca eu una nu am gasit asa ceva sa fie de aproximativ 18 cm diametru si 10 cm inaltime , dar am gasit o forma de ceaun emailata care a fost cam la fel cu diametru adica  vreo 20 cm dar mult mai inalta si mai era si la promotie cu 9,99 lei la Real :)) am considerat ca e predestinata ) si se unge cu unt.Am pus si hartie de copt unsa la fel cu unt si taiata putin mai sus de nivelul ceaunului .Aluatul se ia din bol se amesteca putin pe coala de lucru dar fara a mai pune faina sau orice altceva, e foarte lipicios insa si abia se poate lucra cu el dar oricum trebuie doar sa ii dai o forma rotunda cat de cat si se baga apoi in forma unde este lasat iar sa creasca  pana isi dubleaza volumul la caldura acoperit cu folie.In faza asta ei recomanda sa se lucreze cu o spatula ca sa se adune aluatul pentru ca intr-adevar este greu de stapanit.
Faza 5
Dupa ce si-a dublat pentru ultima data volumul se lasa necoperit aprox 10-15 minute ca sa prinda putina crusta.Se face cu cutitu o taietura usoara sub forma de cruce si se pune in mijlocul crucii o bucata de unt.

Se incinge cuptorul la 200 grade ( in termeni normali cand exista doar 1, 2 sau 3 eu am inteles ca e 2).Se pune o cana cu apa in partea de jos a cuptorului direct pe tabla si se lasa acolo pana se termina totul.Cica asta foloseste la hidratare.Apoi se gaba panettone la cuptor prima data la 200 grade pentru 10 minute (adica  2 ) si apoi inca 10-15 minute la 190 grade ( sincer nu stiu cat e 190 grade la un aragaz obisnuit deci am considerat ca e minim adica 1) apoi dupa aceste 10-15 minute se reduce la 180 grade si se tine inca aprox 35 minute.
Deci in total trebuie sa stea la cuptor 1 ora. Din aceasta ora eu l-am pus 10 minute la 2 si restu de 50 minute la 1.
Dupa ce se scoate se lasa la racit complet si abia apoi se taie.



Dupa 55 de minute de fapt am clacat cu timpul pentru ca mi-a depasit toata rabdarea si am zis ajunge. Chestia cu asteptatul pana se raceste poate asa trebuie dar am sarit si peste asta si asa fac cu orice cozonac, drept dovada l-am rupt direct in bucati sa vad si eu ce are inauntru si cum e . Adevarul e ca e foarte bun si e pufos, insa dupa parerea mea mai trebuie ceva zahar, restu insa nu sunt de aceeasi parere.Si coaja de portocala cred ca trebuie sa fie mult mai multa si desi aveam destula am zis ca prima data respect si eu ce scrie .Si stafide mai incapeau.Dar asta e parerea mea fiecare face cum doreste .Eu cred ca asta e o reteta sa zicem originala deoarece d-na aceasta e din Milano si practic acolo a aparut pt prima data panettone.Deci eu am mers pe mana ei si nu regret nici o reteta pe care am incercat-o.Poate se va intari dupa ceva timp si o sa fie mai putin pufos dar l-am pus intr-o punga ca sa fie ca la magazin si sa nu se usuce.Nu prea seamana cu ala Boromir sau altceva made in Italy din cate am incercat si am incercat destule pana acum. E primul meu panettone si asta a iesit.















Un comentariu:

Postări populare

Foodie blogroll

emag3

Prima lista nu mai suporta alte adrese