FoodieBlogroll

duminică

Paste cu vongole

Vongolele sunt scoici de marime moderata, care pot creste pina la 5 cm, marimea uzuala fiind de 2,5-3,5 cm.
Cochilia este groasa, cu contur triunghiular si are dispuse pe toata suprafata proeminente concentrice egale ca inaltime. Culoarea cochiliei este alb-crem, alb-gri, si poate prezenta portiuni colorate in roscat maroniu, dispuse pe lungimea si pornind din punctul de legatura al cochiliilor.
Carnea este bogata in tesut conjunctiv si e putin mai greu digerabila. Inainte de pregatire trebuie tinute cca 3 ore la rece, in apa sarata cu concentratia de 10% ptr a se curata de urmele de nisip.
Foarte bune la obtinerea diverselor sosuri pentru paste si orez , la obtinerea supelor , dar si prajite.


=================================================================
Vongole cu paste:
-----------------------------------------------------------------
Ingrediente ptr 2 persoane:
*150g vongole
*110g paste - orechiette
*4 rosii cherry
*1 pahar vin alb sec
*ulei de masline extra virgin
*sare
*piper
Preparare:
Intr-un vas se fierb pastele si se pastreaza la indemana. Intr-o alta tigaie se pune ulei la incins la foc iute si se adauga scoicile, spalate inainte. Se agita tigaia din cand in cand, pina se desfac. Apoi se adauga rosiile taiate cuburi,sare, piper si vinul alb. Cand sosul a scazut la jumatate , compozitia obtinuta se adauga peste orechiette si se serveste imediat.
Vin recomandat: Riesling
=================================================================================
@prospect metro


sursa https://www.facebook.com/pages/Il-paradiso-del-gusto/374606892551131
SPAGHETTI ALLE VONGOLE
x 3 pers
300 gr di spaghetti, 1 kg di vongole fresche, 3 spicchi d'aglio, un ciuffetto di prezzemolo, 2 bicchieri di acqua, mezzo bicchiere di vino bianco (circa 100 ml...), sale, olio, pepe nero.
lavate a lungo e molto bene le vongole x fargli perdere tutta la sabbia che contengono. mettetele in un tegame, con 2 bicchieri di acqua, coprite e accendete il fuoco. fate cuocere a fuoco medio x circa 15 min (o finchè si aprono tutte le vongole) fate raffreddare poi togliete le vongole dal guscio e mettetele in un contenitore, conservatene solo alcune intere, con tutto il guscio, x decorare. filtrate il brodo più di una volta attraverso un colino molto fine, in cui avrete messo un tovagliolo di stoffa (x eliminare eventuali residui di sabbia..) in una pentola, tritare l'aglio, soffriggerlo con un pò di olio, aggiungere le vongole sgusciate e il brodino filtrato. unire il vino, un ciuffetto di prezzemolo tritato e il pepe nero. lasciar cuocere 5 minuti e spegnere il fuoco. lessare gli spaghetti in acqua e sale, scolarli, metterli nei piatti e condirli con il preparato. decorare con qualche vongola intera.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Foodie blogroll

emag3

Prima lista nu mai suporta alte adrese